Week 5 van de Herbalife 90 dagen challenge

Week 5 stond in het teken van mijn tentamens. Ze gingen erg goed, dus daarover heb ik niks te klagen! Ter afleiding heb ik krachttraining gedaan naast het studeren. Dit werkte uitstekend voor mij. Ik heb afgelopen week 1x mijn armen getraind en 1x mijn benen. Daarnaast heb ik één ritje op de fiets gemaakt. Na zondag heb ik twee rustdagen gepakt, ik merk namelijk dat mijn lichaam tegen zijn limiet zit. Het herstel verloopt minder snel en ik heb wat minder energie (kan ook door de wintertijd komen). Het is erg belangrijk om naar deze tekenen van je lichaam te luisteren.

Donderdag 26 oktober

Aan het eind van deze studiedag heb ik een combinatie gedaan van buik- en armoefeningen. Ik begin het steeds leuker te vinden om op te trekken. Hoewel de verzuring snel toeneemt, merk je een snelle vooruitgang in prestaties. Dit deed ik in combinatie met opdrukken, dips en verschillende soorten sit-ups. Daarna een goede herstelshake (eiwitten!) en boterhammen (koolhydraten!) naar binnen gewerkt voor een optimaal herstel.

Zaterdag 28 oktober

Na een rustdag (tentamens) op vrijdag, ben ik zaterdag naar de Basic-Fit geweest. Ik heb mijn benen getraind (Leg press, Leg extension, Kuiten en Liezen) en schouders/rug. Ik voelde me niet top, vanwege een matige nachtrust.

Zondag 29 oktober

Mijn enige fietsritje van deze week. Een dikke 40 kilometer aan een redelijk tempo. Het was koud, dus we moesten flink doortrappen om het warm te krijgen. Na deze trainingsdag heb ik twee dagen rustig aan gedaan. Vanavond (woensdag) pak ik het weer op met een goede full-body training. Een uurtje alle spieren aanpakken, maar niet te zwaar. 

Mijn eetpatroon ziet er nog steeds hetzelfde uit en ik kan mij hier prima aan houden. Het is in mijn geval (spiertoename) erg belangrijk om meer calorieën binnen te krijgen dan dat ik verbrand.