Week 3 & 4 van de 90 dagen challenge Herbalife

Ik zit inmiddels op een derde van de 90 dagen challenge. Exact 30 dagen zijn verstreken. In de spiegel zie ik het verschil langzaam komen, maar het gaat niet vanzelf.

Week 3: Te veel duurtraining

In week drie heb ik moeite gehad om de balans tussen mijn favoriete sport wielrennen en de 90 dagen challenge te vinden. Duurtrainingen resulteren namelijk niet in de gewenste spiergroei. In deze week heb ik 250 kilometer gefietst.

Daarnaast heb ik 4 krachttrainingen gedaan. Deze waren echter minder zwaar dan in de eerste weken, vanwege de vermoeidheid die ik meedroeg van het fietsen. In week 3 had ik wederom een meting: spiergroei +2,4 kg, vet -2,4%. De spiergroei is ten opzichte van week 2 dus niet verder toegenomen en het vet wel verder afgenomen. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn resultaat van week 2 heb kunnen behouden. Mijn doel voor week 4 is om minder te fietsen en me meer te richten op krachttraining. 

Week 4: Op de goede weg!

Ik werd gesteund door het slechter wordende weer. Veel wind en regen laat me sneller neigen naar een krachttraining binnen. In deze week heb ik ‘slechts’ 145 kilometer getraind op de fiets en maar liefst 5 zware krachttrainingen gedaan. Ik heb hierin voornamelijk mijn bovenlichaam getraind. Gister heb ik voor het eerst sinds anderhalve week ook mijn benen weer flink aangepakt.

De komende weken lijkt het weer slecht te blijven. Ik probeer mijn fietskilometers ongeveer rond de 100 kilometer per week te krijgen en de krachttrainingen wat in zwaarte op te schroeven en hierbij me meer te richten op mijn benen. Nu heb ik eerst tentamens, waardoor mijn lichaam 2 dagen rust heeft. Rustdagen zijn ook belangrijk voor de spieren om te herstellen. In het weekend gaan we er weer vol tegenaan. 

Mijn volgende meting zal plaatsvinden op ongeveer 50% van de challenge. Doel? Spier: +4,0 kg, Vet: -2,5%.