Wielrennen

Wielrennen is een sport die veel uren vergt voor significante verbetering. Dit komt omdat fietsen vooral gebaseerd is op uithoudingsvermogen. Dit dient regelmatig getraind te worden om op minstens hetzelfde niveau te blijven. Profs zitten, zonder uitzondering, rond de 20 uur per week in het zadel. Voor een werkende of student is dit praktisch gezien onhaalbaar. Daarbij zou dit ook niet verstandig zijn, omdat het lichaam veel minder tot rust kan komen dan bij een professional. Toch is het ook zonder die 20 uur per week mogelijk om het maximale uit jezelf te halen.

Efficiënt trainen

Op deze site staan veel trainingen die jou beter kunnen maken! Het gaat hierbij voornamelijk om het efficiënt invullen van de beschikbare tijd. De 20-urige week van een prof bestaat voor een groot deel aan het maken van meters aan een lage intensiteit. Dit is ook nodig om te herstellen van intervaltrainingen. Voor een amateurrenner is het daarom beter om op dezelfde intensiteit te trainen, maar zonder de uren rondom deze intervallen. WorldTour-koersen zijn namelijk doorgaans drie keer zo lang als een amateur- en clubwedstrijden. Deze inhoud is daarom minder belangrijk om te trainen om op amateurniveau te kunnen wielrennen.

Er staat op deze site uitleg over supercompensatie, krachttraining, periodisering, pieken en trainingszones. Herstel is een zeer belangrijke factor voor een maximaal trainingsresultaat, dit kan worden bevorderd door de juiste voeding.

Het maximale resultaat uit jezelf halen

Ook kan je een persoonlijk trainingsschema gratis aanvragen. Hierbij heb je de mogelijkheid om te worden voorzien van feedback. Dit gebeurt aan de hand van een ontwikkeld trainingsmodel. Zo kom jij tot de juiste combinatie van omvang en intensiteit. Daarmee verschijn jij in topvorm aan de start van de belangrijkste dag van het seizoen!



Deze persoonlijke begeleiding wordt verzorgd door Dennis Oolbekkink. Een gratis proefperiode starten? Bekijk de mogelijkheden!